piątek, 17 listopada 2017

Moja samodzielna nauka języka hiszpańskiego


Chciałabym w tym poście pokazać wam jak samodzielnie od podstaw uczę się języka hiszpańskiego. Od dziecka bardzo ten język mi się podobał oglądałam dużo w tym języku seriali/telenoweli. Słuchałam dużo muzyki po hiszpańsku. Więc jakieś podstawowe zwroty złapałam. Szczególnie kiedy zaczęłam oglądać Lunę po hiszpańsku z polskimi napisami zaczęłam łapać się na tym, że wiem co oznacza Que tal? czy Como estas? Ostatecznie do zmotywowania się i zaczęcia nauki tego języka spowodowały praktyki zawodowe, które odbywamy w Hiszpanii. Cały miesiąc tam będziemy i wypadało by chociaż troszkę umieć się jakoś dogadać. A więc zaczęłam się uczyć i chcę wam to pokazać ;)


Tak wygląda samouczek z którego się uczę. Podzielony jest na dwadzieścia rozdziałów. Każdy rozdział dotyczy innego tematu. Po pięciu rozdziałach mamy test. Na końcu mamy tłumaczenia dialogów i tekstów, klucz do ćwiczeń i testów oraz słownik polsko-hiszpański i hiszpańsko-polski oraz spis wszystkich nagrań. Do samouczka są dołączone dwie płyty.


Tak wygląda przykładowy rozdział przepraszam za jakość, ale niestety coś zepsułam ze zdjęciem :/
W każdym razie mamy jakiś tekst, który jest nagrany na płycie. słownictwo i ćwiczenia.


Ponieważ samouczek jest pożyczony i nie chciałam w nim pisać. Założyłam dwa zeszyty w jednym zapisuje słownictwo i zwroty w drugim wszystkie ćwiczenia. Myślę, że taki sposób powoduje, że bardziej zapamiętuje te słownictwo i gramatykę. Po za tym robię też dużo fiszek, które wiszą na ścianie nad biurkiem i cały czas na nie zerkam. Jest też dużo fajnych aplikacji na telefon, w których można ten język szkolić np. LuvLingua, bardzo fajny sposób jest dużo gier by w takiej formie zapamiętywać nowe słowa jedyny minus jest taki, że na wersji bezpłatnej jest mało słów odblokowanych a pełna wersja kosztuje prawie 17 zł więc całkiem sporo. Jedna z was poleciła mi też stronkę Duolingo co prawda hiszpańskiego można tam się tylko uczyć po angielsku, ale to też jest dobre rozwiązanie, bo oba języki można podszkolić ;) Możliwości jest wiele tylko trzeba chcieć.


Tak właśnie wygląda moja nauka języka hiszpańskiego. Mam nadzieję, że może nie którym się to przyda :D Ale liczę też na jakieś wasze wskazówki. Możecie mi poradzić co robię źle albo jak inaczej powinnam się uczyć. Za wszystkie wasze komentarze będę bardzo wdzięczna ;)

6 komentarzy:

  1. Podziwiam Cię, że udało ci się zacząć naukę samodzielnie. ja chyba takiego samozapału nie posiadam. Dlatego w moim przypadku rozsądnym było zapisanie się na kurs językowy do https://lincoln.edu.pl i nauka od podstaw. mam nadzieję, że mi się uda zrealizować mój cel i już za rok będę mówił i pisał po hiszpańsku z wielką swobodą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście sama nauka języka hiszpańskiego może być przyjemna i zarazem przydatna. Ja chętnie uczę się z audio kursów do hiszpańskiego https://www.jezykiobce.pl/s/107/audio-kursy-do-hiszpanskiego i jak na ten moment bardzo dużo nowych słów i zwrotów już umiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja nigdy się tego języka obcego nie uczyłam i od zawsze najbliższy był mi język angielski. Dziś sama jestem nauczycielką angielskiego i mogę każdemu polecić fajne materiały dla nauczycieli https://universe.earlystage.pl/universe/freebies-dla-maluchow z któych również i ja korzystam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciężko jest samodzielnie nauczyć się języka polskiego. Przynajmniej do opanowania podstaw warto skorzystać z pomocy doświadczonego nauczyciela. teraz dostępne są również lekcje online np. za pomocą platformy https://www.jasne.online/.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Samodzielna nauka hiszpańskiego jest trudna, próbowałam kiedyś ale zrezygnowałam i poszłam na kurs do szkoły akcent. Nauka szła dużo lepiej.
    _____________
    https://www.szkola-akcent.pl/kursy-online/

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥