poniedziałek, 12 maja 2014

Moje przemyślenia na temat kontaktów międzyludzkich.

Hej ;)

Dziś pisze post na taki temat który nigdy się nie pojawił jeszcze na moim blogu. Co mnie skłoniło do napisania go? To że ostatnio na polskim mieliśmy takie tematy poruszone i pani zadała nam list otwarty na ten temat. Mówiła że fajnie by było jeśli ktoś poza naszą klasą o tym poczytał, pomyślał nad tym. Jak tylko to powiedziała od razu zapaliła mi się lampka mój blog czemu nie wstawić tu mojego wypracowania :)
Nie będzie to taki typowy list bo nie chcę wam pisać tak oficjalnie bo to by było za sztywno więc trochę pozmieniałam .

Chciałabym zwrócić się do was z ważnym problemem który cały czas nas dotyczy. Mam tu na myśli pogarszające się relacje międzyludzkie. Ja dziś zwrócę uwagę na trzy najważniejsze problemy: nienawiść, egoizm i tolerancja.
Nienawiść, zastanówmy się czym ona jest? Z czym nam się kojarzy? Ile w naszym świecie jest nienawiści? Nawet w naszym codzienny życiu jest jej dużo, dlatego trzeba ją zwalczać. Niestety nienawiści nie możemy całkowicie zniszczyć ale możemy ją zmniejszać. Wojny, rewolucje, konflikty, kłótnie wszystko to przez nienawiść. 
Egoizm, pomyślmy czy jesteśmy egoistami? Ile razy mówimy: Mój, Moje itd. ? Przecież to do niczego nie prowadzi. Musimy nauczyć się dzielić z innymi. Pomagać innym. Czy to nas tak dużo kosztuje?
Tolerancja, wszyscy mówimy że jesteśmy tolerancyjni ale czy tak jest? Brak tolerancji możemy zauważyć bardzo często. Ile razy widzimy jak jakaś osoba jest poniżana przez innych? Przecież tak nie musi być, wystarczy siebie tolerować. Tak wiem to trudne ale jeśli się z czymś nie zgadzamy to czy musimy od razu się kłócić, obrażać i źle na siebie mówić??
Mam nadzieję, że was wszystkich przekonałam do zmian. Nasza postawa jest bardzo ważna. Nie możemy patrzeć na siebie wilkiem musimy: uśmiechać się, tolerować się, nie być egoistami, nie pozwolić by nienawiść była wielka w naszym życiu.
 Bo jeśli się nie zmienimy to jak nasz świat będzie wyglądał za kilkanaście lat?

I jak wam się podoba? Skłoniło was do myślenia? Wstawiłam kolory by nie było monotonie :) Chętnie poczytam wasze opinie na ten temat :) Do następnego ;)
A zapomniałabym jak macie jakieś pytania zapraszam na Mojego aska :)

9 komentarzy:

  1. do nienawiści, egoizmu i braku tolerancji dodałabym zazdrość.

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ludzie powinni nauczyć się mieć do siebie dystans. Empatia jest niezbędna. Zapraszam do mnie: http://anotherverra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. nienawiść i egoizm to chyba jedne z najgorszych rzeczy jakie mogą być :/ super post, strasznie mi się podoba :)

    http://smokeweeedeveryday.blogspot.com/ --> jestem nowa, miło będzie jeśli zaobserwujesz, oczywiście z mojej strony możesz liczyć na to samo!:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą :) Nie znoszę egoistów...

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej się zgadzam do tolerancji - dużo osób mówi , że jest tolerancyjna a tak naprawdę nie wiedzą nic o tolerancji skoro wyzywają np. gejów czy lesbijki od nienormalnych :)
    http://lovett-lov.blogspot.com/
    Zapraszam do nowej notki u mnie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z Tobą w 100%. W sumie tak się rozpisałaś, że nie trzeba nic dodawać ;)

    http://martusiadlawszystkich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. List napisany w ciekawy sposób - te pytania zmuszają do refleksji.
    Myślę, że zbieżność naszych tematów na blogu, to nie przypadek ;)
    niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znoszę egoistów, jak można myśleć tylko o sobie ? ;c
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczególnie zgadzam się ze wszystkim :D http://przyszopceuszatych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥