poniedziałek, 27 października 2014

Fotografia w teorii - Nowa seria :)


Już od dłuższego czasu planowałam ten post. Od tego właśnie postu zacznę nową serie na moim blogu. Będzie to "Fotografia w teorii". Ale zacznę od początku. W tym roku na technice mamy zajęcia fotograficzne, więc wreszcie rozwijam swoją pasję i uczę się o obiektywach, budowie aparatu i innych bardzo interesujących rzeczach związanych z Fotografią. Dlatego postanowiłam robić wam raz na tydzień takie notki w których będę przekazywała wam moją wiedzę z tych zajęć.  Stąd mój pomysł na tą serię. Dzisiaj w pierwszej odsłonie tej serii opowiem wam o obiektywach :) 
Obrazek z internetu :)
Co to jest obiektyw?

Obiektyw - to układ soczewek, przez które przechodzi światło, tworząc obraz rzeczywisty i odwrócony.

Rodzaje obiektywów?

Obiektyw szerokokątny - obiektyw o ogniskowej 35mm i mniejszej do 12mm.
Główną cechą tego obiektywu jest szerokie pole widzenia obrazu.
Możemy dzięki temu obiektywowi uchwycić dużą scenę kiedy mamy mało miejsca.
 Niestety przy małej odległości od obiektu  łatwo zniekształcić obraz.

Obiektyw "rybie oko" - Są to obiektywy o ogniskowej 12mm lub mniejszej.

Obiektyw standardowy - to obiektyw, którego ogniskowa zbliżona jest do długości przekątnej formatu zdjęcia lub w aparatach mało obrazkowych obiektyw standardowy to o ogniskowej o 50mm.
Obiektyw standardowy ma mniej więcej widzieć tak jak ludzkie oko. 

Teleobiektyw -  to obiektyw, którego ogniskowa wynosi więcej niż 80mm. 
Tak jak lornetka przybliża obraz więc jest bardzo przydatny.

Mam nadzieję, że ta seria wam się spodoba. Posty na ten temat piszę z pomocą mojego podręcznika "Zajęcia fotograficzne" z Operonu. Mam nadzieję, że dzięki tym postom dowiecie się więcej teorii o fotografii :) Buziaki i Do następnego ;)

5 komentarzy:

  1. Baaardzo ciekawy post! Zwłaszcza dla kogoś, kto poszukuje dobrych lustrzanek ;-)
    Pozdrawiam ;*

    ♥Miśka♥

    OdpowiedzUsuń
  2. O obiektywach wiem dosyć dużo, ale czekam na kolejny post z tej serii. :)
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czekam na kolejne posty :)

    famelle

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatna seria, chętnie dowiem się czegoś więcej o fotografii :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatne informacje, co prawda robię dużo zdjęć, ale nigdy nie poznałam budowy aparatu. Z niecierpliwością czekam na następne posty z tej serii. Przepraszam, że tak długo nie komentowałam, ale praktycznie zniknęłam z blogosfery na 2 miesiące. Mam nadzieję, że w dalszym ciągu mój blog Cię zainteresuje, ja na pewno będę wierną czytelniczką Twojego :)
    Pozdrawiam!
    PS. Odwiesiłam już bloga:
    http://swiat-oczami-zakreconej-nastolatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥