piątek, 1 stycznia 2016

Biblioteczka Karoliny


Och jak dawno nie pisałam żadnej recenzji. Nie mogłam się jakoś zabrać wasza aktywność przy każdej nowej recenzji spadała i ogólnie bloga nie dużo osób odwiedzało, ale ostatnio pod poprzednimi postami było tak wiele pięknych komentarzy, że dodaliście mi sił by znów wrócić. Wy może tego tak bardzo nie odczuliście, ale złapała mnie taka myśl by zakończyć bloga, ale na szczęście daliście mi siłę by nadal tu być :) Po takim przygnębiającym początku zapraszam was na recenzję Eleonory i Parka - Rainbow Rowell.


 Eleonora… nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.

Park… Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.

Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastolatkach urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą – dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by dać jej szansę.


Wszyscy (przynajmniej ja na takie recenzje natrafiałam) mówią jaka to słodka książka. Pierwsza miłość itd. Ale nikt nie mówi o sytuacji Eleonory, bo według mnie ona ani trochę słodka nie była. To co działo się w domu Eleonory jest straszne i ta książka według mnie powinna to pokazywać i na to powinniśmy zwracać uwagę. Niestety widzimy tylko co słodkie i miłe jak młodzieńcza miłość. Muszę powiedzieć, że książka mi się w sumie podobała. Chociaż muszę powiedzieć, że faktycznie Fangirl jest bardziej dopracowana i przyjemniejsza. Ale myślę, że trzeba ją przeczytać mimo to ;) Książkę oceniam 6/10

 A wy jakie macie odczucia co do tej książki?

Eleonora i Park - Rainbow Rowell - Wydawnictwo Otwarte - 340 stron 

18 komentarzy:

  1. Jeszcze nie miałam okazji jej przeczytać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i Tobie również życzę Szczęśliwego Nowego Roku ;)

      Usuń
  3. Mam tę książkę w swoich zbiorach, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mam nadzieję, że po nią jak najszybciej sięgniesz ;)

      Usuń
  4. Mnie książka nawet urzekła, swoją ... delikatnością. Była w niej ta słodycz, ale przełamywana tym, co już nie było takie kolorowe w tej powieści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie ta delikatność też mnie w niej urzekła ;)

      Usuń
  5. Mam na półce. Siostra czytała. Ona lubi takie historie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze tej książki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie książka średnia i też oceniłam ją na 6/10. Mi najbardziej właśnie podobał się aspekt życia rodzinnego Eleonory i szkoda, że autorka za bardzo skupiła się na historii miłosnej w tym przypadku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie mi też ten aspekt mi się podobał ;) Dzięki za twoją opinię ;)

      Usuń
  8. Ja nie czytałam tej książki, lecz ''Fangirl'' bardzo lubię!
    Dziękuję za recenzję, każda twoja opiniajest bardzo przydatna!
    Pozdrawiam :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciągle słyszę o "Fangirl" i "Eleonora i Park" a jeszcze żadnej nie przeczytałam :( Muszę to nadrobić !
    Zapraszam do siebie-do obserwowania i komentowania:
    https://bukowakrainawordpresscom.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak nadrabiaj szybko :) Chętnie do Ciebie zajrzę ;)

      Usuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥