piątek, 5 grudnia 2014

Biblioteczka Karoliny :)


Tą książkę upolowałam na kiermaszu za jedynie 4 zł, z czego jestem zadowolona, bo książka bardzo mi się spodobała :) A jest to książka: "Świat według Vanessy" Katarzyny Majger. To taka lekka opowieść. Książka jest bardzo fajnie napisana, bo w formie gazety :) Może okładka nie zachęca, ale naprawdę jeśli nie masz co przeczytać to oto książka dla Ciebie :)

Książka opowiada o siedemnastoletniej dziewczynie o niespotykanym imieniu - Vanessa. Wychowała się ona w kiosku z gazetami, ponieważ jej matka ma właśnie kiosk. Przez pewną sąsiadkę dziewczyna gwałtownie zmienia się :)

Od Autora:
Siedemnastoletnia Vanessa wychowała się w kiosku z gazetami. Nauczyła się czytać na pisanych wielkimi literami tytułach w rodzaju „Kosmici płoszą mi kury” i przyzwyczaiła się z gazet czerpać wiedzę o świecie, czyli modzie, urodzie, luksusowych wnętrzach i samochodach oraz życiu gwiazd. Nawet swoje życie wyobraża sobie jako kolorowy magazyn. Chętnie stosuje w praktyce znalezione w pismach porady, drażniąc nauczycieli modnymi strojami i doprowadzając do dziwnych ciągów wydarzeń, gdy na przykład usiłuje pozostawić byłym chłopakom miłe wspomnienia. Kiedy spotyka dziennikarza piszącego artykuł, ma nadzieję spełnić swoje marzenia: „wkręcić się do prasy” i zobaczyć tam swoje nazwisko. Nawet przy artykule na kontrowersyjny temat! Pewnego dnia poznaje sąsiadkę – tajemniczą starszą kobietę, która tak bardzo różni się od znanych jej z otoczenia i z gazet „emerytek”, że zaczyna ją fascynować. Nie ma telewizora, a jej mieszkanie wypełniają książki, które Vanessa uważa za zdecydowanie zbyt grube, żeby nadawały się do czytania.
Czy Vanessa oraz starsza od niej o ponad pół wieku intelektualistka znajdą wspólny język?


Muszę powiedzieć, że nie wiedziałam, że ta książka, aż tak mi się spodobała :) 
Oceniam ją 8/10 i Do następnego :)

3 komentarze:

  1. Siostra mojej koleżanki, Rozalii, ma na imię Wanessa, tylko że przez 'W'. :D Książka wydaje się dość ciekawa. :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie czytałam, a wydaje się dość przyjemna i lekka na wieczory zimowe ;)

    Zapraszam do mnie
    oliviateee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥