niedziela, 21 grudnia 2014

Świąteczne pierniczki :)


Tak jak wczoraj wam pisałam dziś razem z mamą piekłyśmy pierniczki. Po za tym w moim domku dziś było dużo gotowania. Babcia upiekła 3 makowce i szarlotkę :) Od razu przede mną schowała, bo wie, że jestem strasznym łakomczuchem i do środy nic by nie zostało :D Ale przejdźmy do tu i teraz. Tak jak obiecywałam. Dziś przychodzę z postem kulinarnym. Pokaże wam mój przepis na pierniczki :) Cóż tu dużo mówić przejdźmy od razu do przepisu :)

Składniki:
  • 3 szklanki mąki
  • Margaryna Kasia 
  • 6 żółtek
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • niepełna szklanka cukru
  • 1 łyżka przyprawy do piernika 
Na stolnicę wsypujemy mąkę tak by wyglądała jak wulkan (mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi). Robimy w tym wulkanie dziurę w środku i wysypujemy tam cukier proszek do pieczenia, przyprawę do pieczenia, żółtka, margarynę (pokrojoną na małe kawałki) i wyrabiamy ciasto.  Kiedy już mamy wyrobione ciasto rozwałkowujemy i wycinamy foremkami ciasteczka. Następnie smarujemy blachę masłem i układamy pierniczki. O tak.
A to już gotowe pierniczki. Widzicie to bardzo łatwe :) 
A u was też zaczęła się już przed świąteczna gorączka? Buziaki i Do następnego :)

8 komentarzy:

  1. Ja dzisiaj z mamą robię piernika! Nie mogę się doczekać! ;)
    Oh szarlotka! <3
    niuntis.blogspot,com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robiłam próbne pierniki, nie wyszły trochę. :( Szarlotka, ej no to szykuj dodatkowe miejsce na 5 minut. :)
    Na bloga nie wiem czy mam Cię zaprosić zaczęłam setny raz i mam dopiero dwa posty. Część!

    OdpowiedzUsuń
  3. ♡ u mnie pierniczki też są już gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam bardzo podobny przepis na pierniczki. ^^ U mnie pieczenie ciast zaczyna się właśnie dziś. :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę ślicznie Ci wyszły te pierniczki. Ja nie umiem bo mam dwie lewe ręce do pieczenia, w moim domu zawsze jest pełno ciast-ciasteczka bardzo rzadko :)
    Pozdrawiam ♥♥♥♥♥♥♥♥ http://arbuzowamieta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award.

    Więcej informacji u mnie: http://w-drodze-ku-doroslosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne, takie wszystkie równiutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładne pierniczki...
    Ja swoje piekłam w sobotę. Są pyszne :)
    Nominowałam Ciebie do Liebster Blog Award
    http://diybysylwia.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam,
    Sylwia
    Mój blog - klik!!! ;)

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥