piątek, 4 września 2015

Biblioteczka Karoliny


Dziś będzie o kontynuacji serii Anny Ficner-Ogonowskiej czyli drugiej części pt. Krok do szczęścia. 


Hania przygotowuje się do ślubu Dominiki. Ten radosny czas przywołuje wspomnienia z jej własnego ślubu i tragedii, która wydarzyła się następnego dnia. Dzięki miłości i wsparciu pani Irenki, Dominiki i Mikołaja. Hania wreszcie odważy się wrócić myślami do tamtych dni, nie po to jednak, by rozpamiętywać stratę, ale by pogodzić się z tym, że życie płynie dalej. Mikołaj zaś odkryje, że najtrudniej jest rywalizować ze wspomnieniami Hani o nieżyjącym mężu i że walka o jej uczucie jeszcze się nie zakończyła.

Na światło dzienne wychodzi w dodatku rodzinna tajemnica z przeszłości. Niespodzianki zaczynają się mnożyć. Wkrótce w życiu Hani pojawi się bliska osoba, o której istnieniu nie miała dotąd pojęcia i przez którą musi na nowo zbudować obraz własnej rodziny.

„Czasami los się tak ułoży, że wydaje się nam, że to już koniec, a ten koniec okazuje się później początkiem, tylko że całkiem czegoś innego”

„Hanuś, w ludzi trzeba wierzyć. Ci, co wierzą w dobrych ludzi, mają takich wokół siebie, a inni, co to myślą, że po ziemi sami szubrawcy chodzą, to prędzej czy później w takich się zmieniają"


Muszę powiedzieć że ta część najbardziej mi się podobała. Dużo się działo ślub Dominiki (mojej ulubionej postaci z tej serii) i urodzenie się Tomaszka i parę innych tajemnic, które ujrzały światło dzienne. Więc pochłonęłam bodajże w dwa dni te 400 stron. Co prawda Hania jest bardzo taka niezdecydowana i cały czas się waha i jest strasznie taka rozlazła. Ale przynajmniej to nadrabia pełna pozytywnej energii Dominika. I jednej jak i drugiej świat wywraca się do góry nogami podczas nowych przeżyć. Bardziej też polubiłam panią Irenkę bo w tej części okazała się jeszcze wspanialszą osobą. Cóż mogę więcej powiedzieć. Książka wywołała u mnie mnóstwo emocji i wciągnęła mnie bez reszty. Więc od razu po jej skończeniu zabrałam się za następną cześć. Myślę, że tym którym podobała się pierwsza cześć i ta wam się spodoba ;) Moja ocena to 9/10.

Krok do szczęścia - Anna Ficner-Ogonowska - Wydawnictwo Znak - 404 strony

10 komentarzy:

  1. Hmm...wydaje się ciekawa. Może kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam poprzedniczki tej serii, ale opis tej części wydaje się naprawdę ciekawy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam poprzedniej części, ale jakoś nie ciągnie mnie do tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się bardzo ciekawa, mimo że zazwyczaj nie sięgam po tego typu literaturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to spróbuj wziąć się za tą serie może Ci się spodobają ;)

      Usuń
  5. Bardzo, bardzo chce poznać literaturę tej autorki!
    Jestem pewna, że też tak się stanie!

    Zapraszam do mnie na wyzwanie blogerów, gdzie do wygrania pakiety książek! :D

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥