środa, 2 września 2015

Książka pod Lupą #4


W te wakacje na prawdę przeczytałam cudowne książki i choć mogło być trochę lepiej to w sumie jestem zadowolona. Dziś przychodzę z następną częścią - Książki pod Lupą. Dla tych którzy nie wiedzą o co w tej serii chodzi jak zawsze zostawiam LINK DO PIERWSZEJ CZĘŚCI. A więc przejdźmy już do książki której będziemy brać pod lupę i jest to Alibi na szczęście- Anny Ficner-Ogonowskiej. Jest to przepiękna i życiowa książka, która jest skarbnicom wspaniałych cytatów. Jeśli chcecie dowiedzieć się co to za książka zapraszam do mojej recenzji ;)


  • W miłości trzeba się napracować. Ona przychodzi do nas sama. Nie wiadomo skąd i dlaczego. Ale to wszystko, co dla nas robi. Później musimy zajmować się nią sami. Kiedy jest za gorąco, schładzać, żeby się nic nie spaliło. Jak jest za zimno, podgrzewać, żeby coś nie zamarzło. Jak coś się dzieje zbyt wolno, to przyśpieszać, a jak coś goni, tak że tracimy nad tym kontrolę, to zwalniać, bo w pędzie łatwo przeoczyć coś ważnego albo trudno uchwytnego.

  • Widzisz, córeczko, w życiu jest tak, że czasami wydaje się nam, że czegoż nie ma. A to jest, często nawet bardzo blisko nas. Tylko my albo nie umiemy, albo co gorsza, nie chcemy tego zobaczyć. Pamiętaj, że przez całe życie musisz być uważna, spostrzegawcza i wrażliwa, żeby dostrzegać wszystko. A zwłaszcza to, czego na pierwszy rzut oka nie widać.

  • Może nie warto zastanawiać się nad tym co nas czeka? Może należy skupić się tylko nad tu i teraz, bo i tak będzie co ma być.

  • A może najprościej jest nie myśleć i nie rozkładać życia na czynniki pierwsze. Może brac od niego wszystko co nam oferuje i nie kręcić nosem. Nie pozycjonować niczego i nikogo, a zwłaszcza siebie.

  • Bo w życiu to wszystko lepiej smakuje, jak jest przyprawione miłością. Trzeba jej dodawać wszędzie. Gdzie się tylko da.

  • Nic nie jest w życiu proste. Wszystko musi być skomplikowane i na wszystko musimy ciężko zapracować. Jeżeli tak nie jest, to nie potrafimy docenić tego, co mamy albo wcale tego nie zauważamy.

  • Takie właśnie szczeście  jest chyba największe, kiedy nie potrafi się podać tylko jednego powodu.

Jest oczywiście w tej książce mnóstwo jeszcze pięknych cytatów. Ale ja wybrałam właśnie te, które mi się najbardziej spodobały i zapadły mi jakoś szczególnie w pamięć :) Dajcie znać, który z wymienionych prze ze mnie cytatów najbardziej wam się spodobał :)  

4 komentarze:

  1. Uwielbiam wszelkiego rodzaju cytaty, niektóre stają się moimi maksymami życiowymi :-)! Buziaki Kochana

    Klikniesz? http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/09/dresslink-cooperation.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tę serię na Twoim blogu. Cytaty bardzo życiowe, podobają mi się!
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥