poniedziałek, 19 stycznia 2015

Fotografia w teorii cz. 6 ;)


Tak jak obiecałam dziś wracam do was z serią - Fotografia w teorii :) I jest to już szósta cześć. Dziś opowiem wam o autofokusie :)

Autofokus (AF) - To najprościej mówiąc to system automatycznego ustawiania ostrości w aparacie fotograficznym na określony punkt kadru. Wszystkie aparaty cyfrowe mają taki tryb pracy. W najprostszych ostrość jest ustawiana na obiekty w pobliżu środka pola widzenia. Te najprostsze nie mają też innej możliwości ustawiania ostrości. Bardziej zaawansowane aparaty cyfrowe pozwalają na wybór miejsca, na które ma zostać nastawiona ostrość. Odbywa się to metodą przesuwania widocznej na monitorze ramki w odpowiednie miejsce kadru. W dobrych aparatach Autofokus może być ustawiony na pracę ciągłą i pojedynczą.

Źródło: Google Grafika

  • Praca ciągła - aparat nastawia ostrość w sposób ciągły, "śledząc" obiekty przesuwane przez "ramkę ostrości". Ten tryb umożliwia szybsze zrobienie zdjęcia ale zużywa bardziej akumulator i części mechaniczne ustawiające ostrość. Konieczny do fotografowania obiektów szybko poruszających się.
  • Praca pojedyncza - aparat ustawia ostrość dopiero po naciśnięciu spustu migawki do połowy. Mniejsze zużycie akumualtora i aparatu ale dłuższy o ułamki sekundy czas zrobienia zdjęcia.
I to wszystko na temat  Autofokusu mam nadzieję, że podobała się wam post i jeśli chcecie zerknąć na poprzedniej części proszę; Cz.1 - Obiektywy Cz.2 - Tryby nastawiani ostrości Cz.3 - Tryby tematyczne Cz. 4 - Światło w fotografii oraz Cz. 5 - Cyfrowy aparat kompaktowy Ja się z wami już żegnam i Do następnego ;)

8 komentarzy:

  1. Klarownie powiedziane;)
    niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć ! 
    Nominowałam Cię do LIEBSTER BLOG AWARD ! Mam nadzieję , że się nie pogniewasz i odpowiesz na pytania :)
    http://lowczyni-ksiazek.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyda mi się to, bo w sumie nigdy nie zwracałam na to uwagi przy mojej lustrzance :) Zapraszam na nowy post :-) Pozdrawiam ♥ bitherphobia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie, że robisz takie posty! Na pewno większości osób pomogłaś :)

    Zapraszam♡
    pisanepasja.blogspot.com - kliknij tu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno bardzo przyda mi się do robienia ładniejszych zdjęć. ^^ Dzięki. :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny post ! Przyda się :))
    Zapraszam http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie mam lustrzanki :-( Ale na przyszłość na pewno przydadzą mi się te informacje ;-)

    zapraszam do mnie:
    http://kinlala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥