wtorek, 23 sierpnia 2016

Rapid Fire Book Tag


Dzisiaj przychodzę do was z tagiem, do którego nominowała mnie Ola z bloga Zakątek Czytelnika. Której bardzo dziękuję, bo ja uwielbiam robić tagi a zazwyczaj nikt mnie nie nominuję, więc bardzo się cieszę, że o mnie pomyślałaś :) Jest to tag Rapid Fire Book Tag- który Ola sama przetłumaczyła na język polski, więc wow i składam ukłony :D A teraz przejdźmy do pytań.

Jakoś to zdjęcie pasuje mi do tytułu tego tagu. Nie wiem dlaczego nie pytajcie :D

E-book czy papierowa książka? 

Oczywiście, że papierowa. Ostatnio czytam tylko papierowe. Głównie dlatego, że mam cudowną bibliotekę i mogę szybko w niej dostać mnóstwo fajnych nowości. Np. teraz czekam na Jak powietrze.

Książka w cienkiej czy twardej oprawie? 

W cienkiej jest łatwiej czytać i książka jest lżejsza, ale tylko sprawdza się to w przypadku książek do 400 stron. Książki z większą ilością kartek bardziej preferuje z twardą okładką, bo wygodnie się czyta. Więc nie wiem co wybrać :D

Kupowanie książek przez internet czy w normalnej księgarni? 

Szczerze jeszcze nigdy nie kupowałam w normalnej księgarni :D Bo w księgarni jest strasznie drogo szczególnie w tej mojej najbliższej ceny są dużo większe niż cena okładkowa. Dlatego, więc kiedy kupuję książki, (robię to raczej rzadko) kupuję albo na arosie albo na nieprzeczytane.pl


Trylogie czy serie? 

Trylogie, bo serie mają wiele tomów i nie ma kiedy tego wszystkiego przeczytać.

Bohaterowie czy czarne charaktery? 

Oczywiście, że bohaterowie. Czarne charaktery tylko psują humor :D

Książka, którą chcesz, żeby przeczytali wszyscy? 

Bóg nigdy nie mruga - Na prawdę mądra książka. Jakby wszyscy ją przeczytali i wyciągnęli z niej wnioski to świat byłby lepszy.

Polecana czy niedoceniana książka? 

Kiedyś nie docenia teraz chyba bardziej poleca jak mam możliwość to chcę zestawić moje zdanie z booktuberem albo blogerem, który tą książkę poleca.

Ostatnia książka, którą skończyłaś czytać? 

Nadzieje i Marzenia - Magdaleny Kordel. Cudowna historia szczególnie ta część z IXX wieku, więc o niej powiem w recenzji.

Ostatnia książka, którą kupiłaś? 

Harry Potter i Kamień Filozoficzny wersja ilustrowana <3 Cudowne wydanie <3
Kupiona jakoś w czerwcu :)

Najdziwniejsza rzecz, którą użyłaś jako zakładka? 

Paragon od biblioteki, na którym jest wykaz książek, które mam wypożyczone i do kiedy :D

Używane książki: tak czy nie? 

Tak. Nie widzę w tym nic złego. Mam sporo książek, które kupiłam na kiermaszu, więc mają lekko zagięte rogi. 

Trzy ulubione gatunki? 

New Adult, Literatura młodzieżowa i Literatura Obyczajowa.


Pożyczanie czy kupowanie? 

Pożyczanie jak najbardziej. Jestem zdania, że po co kupować jeśli można wypożyczyć. Dzięki temu można zaoszczędzić. A po drugie jeśli książka nam się nie spodoba to oddajemy ją do biblioteki. Ja osobiście kolekcjonuje książki, które kocham i chciałabym kiedyś do nich wrócić i mają piękne wydanie.

Postacie czy wątki? 

Wątki czym są postacie jeśli nic się nie dzieje.


Długie czy krótkie książki? 

Ani długie ani krótkie. Takie średnie 230-300 stron są najlepsze ;)


Długie czy krótkie rozdziały? 

Krótkie. Denerwują mnie takie długie rozdziały. 


Tytuły trzech książek, o których myślisz...? 

Bóg nigdy nie mruga, Harry Potter i Opowieści z Narni, bo ostatnio oglądałam drugą część i naszła mnie ochota by kontynuować tą serię, bo czytałam tylko 3 tomy.


Książki, które sprawiają, że się śmiejesz czy te, które wywołują płacz? 

Wolę, te przy których się śmieję. Lepiej sobie poprawiać humor niż dołować się jeszcze bardziej.


Nasz świat czy fikcyjne światy? 

Oczywiście, że fikcyjne nasz świat jest do bani to co się teraz dzieje jest straszne. 
Chciałabym uciec tak np. do świata czarodziejów, do Hogwartu.

Audiobooki: tak czy nie? 

Tak. To dobra alternatywa, kiedy ma się mnóstwo spraw na głowie. 
Można słuchać książki, którą chce się przeczytać i ogarniać inne sprawy, które musimy zrobić :) 

Czy kiedykolwiek oceniłaś książkę po okładce? 

Wiem, że nie powinno się tak robić. 
Ale zazwyczaj sięgam po książki, które mają ładną okładkę a później okazują się do kitu i nie w moim guście :D

Książka jako film czy książka jako adaptacja telewizyjna? 

Film - krótszy szybciej się go obejrzy. 
Zresztą jeszcze nie natknęłam się na dobry serial który by adaptował dobrze książkę.

Film lub telewizyjny program, który zamieniłabyś w książkę? 

O kurczę nie wiem zazwyczaj oglądam z filmów tylko ekranizacje :D 
Ostatnio oglądałam film Oświadczyny po irlandzku i nie wiem czy to jest na podstawie książki.
Ale jeśli nie jest to zamieniłabym ten film w książkę :) 

Serie czy pojedyncze książki? 

Ostatnio chyba wolę pojedyncze książki. Bo trafiam na serie, w których losy bohaterów są straszliwie rozwlekane.

I to już wszystkie pytania do tego tagu. Chciałabym nominować parę osób:
Lexiss - Widziałam, że nominowałaś mnie do jakiegoś czasu, więc odwdzięczam się :D

 - U Ciebie ciągle tylko recenzję, więc czas na jakiś tag :)

8 komentarzy:

  1. Dziękuję,że nominowałaś mnie do tego ciekawego tagu :) ,,Bóg nigdy nie mruga"- na pewno niedługo sięgnę,skoro polecasz :) Sama też lubię kupować książki używane i słuchać audiobooki ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z całego serducha :) I cieszę się, że tag Ci się podoba :)

      Usuń
  2. Długi tag, ale fajny. Też wolę fikcyjny świat :D
    Pozdrawiam :)
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy tak. Osobiście mam podobne preferencje ;)
    Pozdrawiam i obserwuję
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że mój blog Ci się spodobał i go zaobserwowałaś :)

      Usuń
  4. Dziękuję za odpowiedź na moją nominację :D

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥