piątek, 13 marca 2015

Biblioteczka Karoliny


Dziś recenzja wyjątkowej książki. Wyjątkowej książki dla Polaka, dla patryjoty. Książka, którą każdy Polak przeczytać powinien! Mowa oczywiście o Kamieniach na Szaniec Aleksandra Kamińskiego.


"Lecz zaklinam - niech żywi nie tracą nadziei (...)
A kiedy trzeba - na śmierć idą po kolei,

Jak kamienie przez Boga rzucane na szaniec!"


Piękne słowa wiersza Słowackiego. Które były mottem bohaterów Kamieni na Szaniec.

Trzech przyjaciół - Jan Bytnar (Rudy), Aleksy Dawidowski (Alek) i Tadeusz Zawadzki (Zośka) w czerwcu 1939 roku kończą liceum im. Stefana Batorego w Warszawie. Pewni siebie chłopcy, którzy chcą zdobyć świat.

Wszyscy należą do Buków Warszawskiej Drużyny Harcerskiej. Pochodzą z rodzin inteligenckich, od zawsze wychowywani w duchu patriotyzmu i wiary w najważniejsze wartości.



Chłopcy, którzy gotowi są podbić świat. 
Jednak ich wszystkie plany legną w gruzach, kiedy we wrześniu wybucha wojna.

Ani jeden z nich nie ma wątpliwości, gdzie jest ich miejsce i jakie mają obowiązki. W okupowanej przez Niemców Warszawie prowadzą walkę konspiracyjną w ramach Małego Sabotażu, potem walczą w Grupach Szturmowych. Nie dadzą się! Będą walczyć z okupantem nie będą patrzeć z założonymi rękami na to co się dzieję w kraju.


To nie jest książka z fikcyjnymi bohaterami!
 To książka o trzech młodych ludziach, którzy żyli w tam tych czasach i którym zawalił się świat.



"Kamienie na szaniec" to wstrząsający dokument poświęcenia, oddania i patriotyzmu młodych Polaków. Rudy, Alek i Zośka walczyli do końca. Ich postępowanie było godne podziwu dlatego zostało opisane by byli przykładem dla nowych pokoleń. Właśnie dlatego wszyscy bez wyjątków powinniśmy tą książkę przeczytać, bo jest to nasz obowiązek wobec nich i wobec historii naszego kraju! 


Kończy się w tym miejscu opowieść, choć walka toczy się dalej. Nieubłagana sprawiedliwość powoli, lecz nieodwołalnie zbliża karzącą dłoń ku gardłom zbrodniarzy świata. We krwi i męce tworzenia rodzi się polski świat Jutra, zamglony chaosem chwili. Walka trwa. Trzeba przerwać tę opowieść. Opowieść o wspaniałych ideałach BRATERSTWA i SŁUŻBY, o ludziach, którzy potrafią pięknie umierać i PIĘKNIE ŻYĆ

To nie zwykła opowieść. Nie ma słów by ją opisać.

17 komentarzy:

  1. Uwielbiam tę książkę <3

    jestemfolta.blogspot.com poklikasz w linki? ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka ta jest po prostu wspaniała :3 Łzy nie przestawały mi płynąć mi podczas jej czytania :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna z piękniejszych książek jakie znam!

    OdpowiedzUsuń
  4. "Kamienie na szaniec" były całkiem dobre, jednak według mnie trochę za "suche". Kolejną wadą był opis bohater,ów - Kamiński opisał ich tak, że po 50 stronach nie wiedziałam, jakie cechy miały poszczególne postacie.
    Najbardziej podobało mi się to, jak Kamiński pokazał patriotyzm i walkę za ojczyznę.
    Pozdrawiam
    Tutti

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie wyrobiłam się na czas z tą lekturą, ale na pewno do niej wrócę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę musiała koniecznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedna z najpiękniejszych lektur, najbardziej wartościowych. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam ostatni KNS jako lekturę i mi się podobała :)

    Zapraszam do mnie:
    http://fashioncarolinna.blogspot.com/
    Jeśli mój blog ci się spodoba zaobserwuj aby być na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń
  9. 'Kamienie na szaniec' czytałam już mnóstwo razy, jest to dla mnie jedna z najważniejszych książek.
    Opowiada naprawdę piękną, prawdziwą i wzruszającą historię. Ciekawe czy my potrafilibyśmy zachować się tak jak Rudy, Alek i Zośka?
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. "Nie ma słów by ją opisać" zgadzam się. Co my, młodzi ludzie żyjący w takich czasach jak jest teraz możemy powiedzieć o nich. O ludziach którzy potrafili pięknie żyć i pięknie umierać <3

    Zapraszam do mnie. Również blog o książkach trochę filmów no i o mnie oczywiście ;)
    viss-vitalis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja ulubiona lektura <3
    Czytałam to dawno, ale pamiętam całość.
    "Kamienie na szaniec" to wspaniała książka, a motto bohaterów jest w mojej pamięci od dawna :)

    Zapraszam:
    http://tittavie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętam, jak przeżywałam "Kamienie na Szaniec" w wersji książkowej i filmowej ;_;
    Przez trzy dni kompletnie nie mogłam się pozbierać. Łzy z oczu płynęły mi dosłownie strumieniami.

    niecoironicznie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. moja ulubiona lektura z gimnazjum :)

    zapraszam♥ jeśli spodoba Ci się mój blog może dodasz do obserwowanych?
    http://thejustysiablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie czytam tę książkę! Lektura, a taka piękna :)))

    Zapraszam do mnie:
    http://recenzje-ksiazek-patricia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety nie czytałam ksiązki ale oglądałam film
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedna z najwspanialszych książek jakie czytałam! :)
    ☕ Czarna Kawaa - klik

    OdpowiedzUsuń
  17. Strasznie lubię książki ( jak i filmy ), w których toczy się historia na tle wojny. Ta książka jest napewno piękna

    http://more-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za wszystkie komentarze są dla mnie wielką motywacją :) ♥
♥ Nie bawię się w obserwacje za obserwacje jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj :) ♥
♥ Możesz zostawić linka do swojego bloga ♥